På bildet ser du området der nødslaktene kommer inn. Her er det lagt vekt på funksjonelle løsninger for både dyr, sjåfører og ansatte. Det er et moderne mottak, utviklet med tanke på dyrevelferd og effektiv håndtering.
Et etterspurt tilbud
Daglig leder Terje Wester forteller at dette er et tilbud mange bønder har etterspurt.
– “Vi vet at nødslakt er en viktig tjeneste i området. Det gir trygghet i drifta og mulighet til å håndtere uforutsette situasjoner på en god måte. Vi har valgt å gjøre dette til en prioritert del av oppstarten,” sier han.
Anlegget vil være klart til bruk i september, og Dalir stiller med egne ansatte på nødslakt-vakt.
Alltid tilgjengelig
For å være klare fra dag én, har Dalir allerede kjøpt inn egen bil, og flere sjåfører er med på laget. Ifølge Wester gleder sjåførene seg til å komme i gang.
– «Dette er folk som kjenner området godt, og som vet hvor viktig det er å være tilgjengelig når det trengs. De er klare for å bidra,” sier han.

For deg som vil vite mer
Når oppstarten nærmer seg, kommer det mer informasjon om rutiner, kontaktpunkter og bestilling. Allerede nå kan du ta kontakt hvis du har spørsmål om hvordan det vil fungere.