Lokal verdiskaping
Pål har tro på at Dalir vil være veldig bra for både den enkelte produsent og for verdiskapinga i regionen. En av styrkene til Dalir er nærheten til folk. Pål kjenner mange av bøndene i området godt, og han mener det er viktig at de som leverer får komme i prat med noen som forstår både drifta og hverdagen. Det skal være enkelt å ta kontakt!
Han får henvendelser fra bønder hver dag. Noen er klare for å bli produsenter, andre er nysgjerrige og vil høre mer. For dem som lurer, anbefaler han å besøke nettsiden – eller bare slå på tråden. Han deler gjerne mer om planene og svarer på spørsmål.

En merkevare med røtter
Pål synes det er stas at aktører i markedet allerede viser interesse for de kommende produktene. Merkevaren Dalir skal speile det gode dyrelivet i dalen, og gi anerkjennelse til bøndene som står bak. Han vet hvor mye arbeid som legges ned på gardene, og mener det er på høy tid at det vises fram.
Å være en del av Dalir betyr også å være en del av noe nytt, der nytenkning og lokal forankring står sentralt. Produsentene kan forvente ryddige forhold og folk i alle ledd som bryr seg både om bonden, dyra og bygda.
Vil du vite mer om å bli produsent? Legg igjen kontaktinfoen din her Bli produsent – dalir.no og vi tar kontakt med deg